LES MER OM PRODUKTET

Varm og vindtett dunjakke som passer under et hardshell og også fungerer som et ytre lag 

Hype Down Jacket er en lett og varm dunjakke i et mykt lett og værbeskyttende skallmateriale, Fylt med 800-fillpower gåsedun. Jakken fungerer like godt til hverdags som i fjellet på kalde vinterdager. Pertex Quantum®-stoffet gir vindbeskyttelse samtidig som det maksimerer effektiviteten og varmen til isolasjonen. Håndlommer med glidelås beskytter hendene dine mot kulde, mens elastisk binding ved hetten og mansjettene gir ekstra beskyttelse. Denne pakkbare dunjakken kan også brukes under skalljakken for ekstra varme.

  • 800-fill-power down gir eksepsjonell varme, loft og komprimerbarhet
  • Pertex Quantum®-stoff beskytter mot vind og forbedrer isolasjonseffektiviteten
  • Innvendig mesh lomme; håndlommer med glidelås
  • Pakkes inn i lommen
  • Justerbar snøring og elastisk binding; elastiske mansjetter

HYPE DOWN.png

HYPE DOWN TEKNISK.png

STØRRELSESGUIDE HERRER

Størrelse XS S M L XL XXL
Størrelse 28 30 32 34 36 38
Ermer (cm)    78.5 81.5 83.5 86.5 89 91.5
Bryst (cm) 84 - 89 91 - 96 99 - 104 106 - 112 114 - 120 121 - 127
Midje (cm) 68 - 74 76 - 79 81 - 84 86 - 91 94 - 99 99 - 107
Hofter (cm) 86 - 89 91 - 94 96 - 99 101 - 107 109 - 114 114 - 122

MARMOT OG BÆREKRAFT

HISTORIEN OM MARMOT
Marmot har siden sin beskjedne start i 1974 tatt store steg mot å være en av verdens ledende produsenter av teknisk bekledning, telt og soveposer. Alt startet som en beskjeden klatreklubb for aktive studenter i USA med en unik interesse for klatring og utendørs aktiviteter. Det var trangen til å skape optimale opplevelser som førte til at de to kameratene fattet interesse for å utvikle produkter som ville bidra til at deres ekspedisjoner ble enda bedre. Det var spesielt interessen for dun og egenskapene i kalde omgivelser som var den største lidenskapen. Deres første produserte sovepose CWM med temperatur rating på -40 c er fortsatt med i kolleksjonen, klart i en mer moderne utførelse. Marmot sin største og første samarbeidspartner helt i fra begynnelsen var GORE-TEX® noe som gjør Marmot til den partneren som har lengst fartstid/samarbeid med GORE-TEX® gjennom tidene. I tillegg til samarbeidet med Gore, har Marmot utviklet egne materialer for å optimalisere pustegenskaper og vannbestandighet i samarbeid med egne atleter for å skape produkter som passer inn naturens utfordrende elementer. https://www.marmot.eu/our-story.html

BLUE SIGN
Marmot bruker Bluesign, organisk bomull, GOTS, samt Envirofree, et Marmot-initiativ for å redusere kjemikalier i produksjonsprosessen. Gjennom sin Marmot Down Policy er de forpliktet til etisk behandling av dyr under produksjon. De støtter også en rekke sosiale og bevarende oppsøkende innsatser.

Marmots retningslinjer for dyrerettigheter: Vi tror på human behandling av dyr. Vi bruker ikke dun levert av "live pluck"-operasjoner. Vi bruker kun dun gitt etter at gjess er høstet til mat. Leverandørene våre er pålagt å bekrefte at de overholder våre retningslinjer for dyrerettigheter.

BÆREKRAFT MARMOT
Marmot er fullt forpliktet til bærekraft og miljøvern. Det er stadig flere produkter i kolleksjonen som er laget av resirkulert polyester, økologisk bomull og andre miljøvennlige materialer. Vi veiledes av følgende premiss: Hvis vi kan oppnå samme eller bedre produktytelse ved å bruke miljøvennlige stoffer, vil vi bruke dem. Nedenfor kan du lese mer.

https://www.marmot.eu/sustainability.html
https://www.marmot.eu/sustainability-people.html
https://www.marmot.eu/sustainability-product.html
https://www.marmot.eu/sustainability-planet.html
https://www.marmot.com/vendor-compliance-policy.html

Vi tenker på innovasjon som et kraftig verktøy.
Det er kjernen i det vi gjør hver dag. Det er også det som gjør vår forpliktelse til å produsere ytelsesdrevet friluftsutstyr og klær på en sosialt og miljøvennlig måte så effektiv. Fra å fremme humane arbeidsforhold til å utforske nye måter å redusere karbonavtrykket vårt og øke bevaringen på, bruker vi innovasjon for å minimere vår innvirkning på miljøet og fremme trivselen til våre ansatte. Vår lidenskap for bærekraft er drevet av en tredelt filosofi: Menneske / Produkt / Planet™.

MENNESKE
Fremme rettferdige, humane arbeidsforhold, støtte sosiale tiltak og fremme mangfold og inkludering i friluftsliv. 
Les mer

PRODUKT
Produser ytelsesklær og utendørsutstyr som oppfyller forventningene til fjellfagfolk og entusiaster.
Les mer

PLANET
Produsere miljøbevisste produkter og oppmuntre til god forvaltning utendørs.
Les mer