Størrelsesguide Mico

DAMER

Størrelse I II III III
34 36 38 40 42
XS S M L XL
Bryst (cm)    76 - 83 83 - 90 90 - 97 97 - 104 104 - 114
Midje (cm) 60 - 67 67 - 74 74 - 81 81 - 88 88 - 98
Hofter (cm) 84 - 91 91 - 98 98 - 105 105 - 112 112 - 120
Fot (EU) 35/37 35/36 37/38 39/40 41/42

HERRER

Størrelse I II III IV
44 46 48 50 52 54 56 58
S M L XL XXL
Bryst (cm)    88 - 96 96 - 104 104 - 112 112 - 124 124 - 136
Midje (cm) 73 - 81 81 - 89 89 - 97 97 - 109 109 - 121
Hofter (cm) 88 - 96 96 - 104 104 - 112 112 - 120 120 - 128
Fot (EU) 35/37 38/40 41/43 44/46 47/49

Størrelsesguide & Passform Marmot

DAMER

Størrelse XS S M L XL XXL
Størrelse 2 4 / 6 8 / 10 12 / 14 16 18
Ermer (cm)    77.5 78.5 80 82.5 85 87.5
Bryst (cm) 81 - 84 86 - 89 91 - 97 99 - 104 106 - 112 114 - 120
Midje (cm) 62 - 65 67 - 70 72 - 77.5 80 - 87 87 - 93 95 - 98
Hofter (cm) 88 - 92 94 - 97 99 - 104 106 - 114 114 - 120 122 - 125

STØRRELSE INSEAMNPANT.jpg  STØRRELSE INSEAM.jpg

HERRER

Størrelse XS S M L XL XXL
Størrelse 28 30 32 34 36 38
Ermer (cm)    78.5 81.5 83.5 86.5 89 91.5
Bryst (cm) 84 - 89 91 - 96 99 - 104 106 - 112 114 - 120 121 - 127
Midje (cm) 68 - 74 76 - 79 81 - 84 86 - 91 94 - 99 99 - 107
Hofter (cm) 86 - 89 91 - 94 96 - 99 101 - 107 109 - 114 114 - 122

STØRRELSE INSEAM HERRE.jpgSTØRRELSE INSEAM HERRE PANT.jpg

Størrelsesguide & Sålelengde Roxa

ADULTS SIZE CONVERSION
EUROPE 35 36 36 ½ 37 38 38 ½ 39 40 40 ½ 41 42 42 ½ 43 44 44 ½ 45 45 ½ 46 47 47 ½ 48 48 ½
UK 3 3 ½ 4 4 ½ 5 5 ½ 6 6 ½ 7 7 ½ 8 8 ½ 9 9 ½ 10 10 ½ 11 11 ½ 12 12 ½ 13 13 ½
USA MAN 4 4 ½ 5 5 ½ 6 6 ½ 7 7 ½ 8 ½ 8 ½ 9 9 ½ 10 10 ½ 11 11 ½ 12 12 ½ 13 13 ½ 14 14 ½
USA WOMAN 5 5 ½ 6 6 ½ 7 7 ½ 8 8 ½ 9 9 ½ 10 10 ½ 11 11 ½ 12 12 ½ 13 13 ½ 14 14 ½ 15 15 ½
MONDO POINT 22 22.5 23 23.5 24 24.5 25 25.5 26 26.5 27 27.5 28 28.5 29 29.5 30 30.5 31 31.5 32 32.5
BOOT SOLE LENGTH
RX TOUR 269 269 279 279 289 289 299 299 309 309 319 319 329 329
RX TOUR W 259 259 259 269 269 279 279 289 289 299 299
RX CARB. 259 259 269 269 279 279 289 289 299 299 309 309
R3 280 280 290 290 300 300 310 310 320 320 330 330 340 340
R3 W 262 262 270 270 280 280 290 290 300 300 310 310
TRINITY 262 262 270 270 280 280 290 290 300 300 310 310
ELEMENT 280 280 290 290 300 300 310 310 320 320 330 330 340 340
ELEM. 90 275 275 275 288 288 288 302 302 302 315 315 315 330 330 330 345 345
R3 S 280 280 290 290 300 300 310 310 320 320 330 330 340 340
R/FIT 280 290 300 310 320 330 340 360 360 360
R/FIT W 262 270 280 290 300
R/FIT HIKE 280 290 300 310 320 330 340 360 360 360
R/FIT HIKE W 262 270 280 290 300

Jeg finner ikke størrelsen jeg trenger

Vi prøver hele tiden å ha de fleste størrelser som mulig på lager, men det hender vi blir utsolgt. Kontakt oss gjerne, så vi kan finne ut om det er mulig å få tak i størrelsen din. Bruk kontaktskjemaet, så hjelper vi deg videre.

Montering av ski og binding

Vi er behjelpelig med montering av bindinger både på flate ski og systemski. Du må beregne 2-3 dager ekstra for montering av bestillinger på ski med binding. Bestiller du uten montering sendes dette som normalt. For at vi skal montere bindingene dine, må vi vite sålelengden på støvlene dine slik at det blir riktig avstand mellom fram- og bakbinding. Sålelengden i millimeter finnner du støpt inn i skallet på alle alpin-, topptur- og telemarkstøvler. Pass på at du ikke forveksler sålelengden med størrelsen (mondopoint) på skoene, se info og sålelengder her. For Roxa sålelengder se her.
Vi gjør oppmerksom på at flate ski med påmonterte bindinger ikke kan byttes, da alle bindingsmonteringer er personlig tilpasset. 

HVA KOSTER MONTERING?
Vi gjør dette gratis for deg!
Send gjerne en mail og forhør deg til 
peter@snowbiz.no

Levering / Frakt

Vi tilbyr våre kunder de mest vanlige formene for frakt. Så sant vi har varen på lager vil pakken som oftest sendes dagen etter at ordren er mottatt av oss. Merk at dette ikke gjelder i helgene, samt ski som skal behandles/slipes eller montering av binding.

Pakker blir normalt sendt virkedagen etter du bestilte. Normalt vil du motta din bestilling etter 2-5 virkedager. Vi tar forbehold om at varen(e) du bestiller er på lager. Er det ikke på lager vil du uansett høre fra oss! Vi bruker Posten Klimanøytral Servicepakke til sending av pakker. Straks pakken er sendt mottar du sporingsnummer på SMS og e-post. Når pakken er fremme kan den hentes på ditt lokale postkontor/post i butikk. 

Uavhentede pakker:
Ved uavhentede pakker vil kunden bli ilagt et gebyr (for tiden 250 kroner) for uavhentet vare, samt frakt begge veier, for å dekke våre kostnader i forbindelse med brudd på avtale.
 
Hente selv:
Dette benyttes kun for henting på hverdager mellom 09 - 16 i vårt hentepunkt i Lier (Kjellstadveien 5, 3402 Lier) Dette tilbudet er selvfølgelig gebyrfritt!
 
Svalbardtillegg
Bor du på Svalbard kommer det et Svalbard-tillegg på kroner 225,- kroner, som er satt av Posten.
 
NB! Under høytider kan leveringstiden være noe lengre
 

Retur / Reklamasjon

RETUR
Ønsker du å returnere en vare, tar du kontakt med oss via kontaktskjemaet. Oppgi årsak til retur. Du skal da innen to virkedager få tilbakemelding fra oss på om vi godkjenner returen. Når vi har mottat varen er det opptil 2 uker behandlingstid. Varer som blir sendt i oppkrav til oss, vil ikke bli hentet. Vi er klar over at det kan være vanskelig å finne riktig størrelse på varer du bestiller på nett. Vi sender derfor nytt produkt fraktfritt på ett bytte, om størrelsen ikke passer (du må selv koste retur av varen til oss). 

NB! Vi gjør oppmerksom på at ski med påmonterte bindinger ikke kan byttes, da alle bindingsmonteringer er personlig tilpasset. 

REKLAMERE
Henvendelser vedrørende reklamasjon bes om å sendes via mail til support@snowbiz.no. Oppgi ordrenummer, bilder eller videoer dersom du har det, samt årsak for reklamasjon. Vi vil opprette en dialog med ansvarlig leverandør, og vil følge opp din sak.
Så fort vi mottar din henvendelse vil prosessen begynne, hvor vi vil samarbeide med ansvarlig leverandør. Det kan variere ut i fra hvordan sak det er, men det kan ta opptil 1-3 uker fra den er opprettet, til den er ferdig behandlet.

RETTIGHETER?
I henhold til angrerettloven av 21.des. Nr.105 2000, har du rett til å heve kjøpet uten å oppgi noen grunn, innen 14 dager etter kjøpet. Dette forutsetter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt (dette blir automatisk generert og sendt ut på e-post). Dersom selgeren ikke oppfyller sin opplysningsplikt, eksempelvis unnlater å overlevere det obligatoriske angrefristskjemaet senest ved levering av varen, utvides fristen til tre måneder.
Du må gi melding til oss dersom angreretten benyttes. Dersom du vil benytte deg av angreretten, må varen være ubrukt og i original stand og i orginal emballasje, som må væra uskadet og ikke teipet. Bruk en eske eller en pose utenpå orginalembalansjen. 
Dersom vi har montert ski med bindinger på oppdrag fra deg, ansees disse ikke lenger som i original stand. Bindingsmonteringen er individuelt tilpasset, og er en permanent endring av skienes tilstand utføres på kundens vegne. 
Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ingen formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. 
Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selgeren å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, om den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

Åpningstider

Ordinære åpningstider kundeservice

  • Telefon mandag - fredag 9-15
  • E-post blir besvart mandag- fredag

Ordinære åpningstider hentepunkt i Lier

  • Mandag til fredag 9-16

Angrerett

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å inspisere produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så skal kunden ha hele kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil foretaket gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetales. Dokumentasjon på uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører verdireduksjon vil bli sendt forbruker pr epost.

Rett til å angre har kun privatpersoner og forsendelsen må hentes ut eller returneres av kjøper for å oppfylle kravene i Angrerettloven § 25.

Angreretten gjelder ikke for enkelte varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt). Angreretten forutsetter at du senest innen 14 kalenderdager etter at du mottar siste leveranse gir oss melding om dette (angrefrist). Dersom fristen ender på en lørdag eller på en helligdag, forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrerettskjemaet  kan også lastes ned her.

Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema ved levering av produktene, utvides denne fristen til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige angrefristen. Kunden har bevisbyrde for at beskjed om angring er gitt. Vi anbefaler at kunden angrer ved å sende epost til support@snowbiz.no som vil generere en mottakskvittering til kunden som bevis på at man har angret. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den.

Alle produkter som det angres på skal sendes tilbake til oss uten unødig opphold og senest innen 14 dager. Produktet sendes tilbake til oss med alt tilbehør og i originalemballasjen, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

Eventuell returforsendelse må betales av deg (prisliste Posten finner du her) og du har risikoen under transporten tilbake til oss (sporbare sendingsmetoder anbefales). Er varen for stor til å sendes med vanlig pakkepost kan du eks. kontakte Posten/Bring eller DB Schenker for priser på stykkgodssendinger.

Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt for varen inkludert porto for standardforsendelse (servicepakke), ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr og lignende. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Det er normalt forbrukeren som må betale de direkte kostnadene ved retur av varene (returfrakt og returemballasje). Angreretten gjelder ikke for følgende

  • Digitalt innhold på minnebrikker, CD- og DVD-plater når forseglingen på det fysiske produktet er brutt
  • Forseglede varer som ikke er egnet for retur av helsevernmessige eller hygieniske årsaker og hvor forseglingen er brutt etter levering (eks sikkerhetsutstyr innen klatring, undertøy og kroppsnært treningstøy)
  • Original emballasje må være inntakt for at full angrerett skal gjelde. Kan vi ikke selge varen som ny, vil egne regler i angrerettloven tre inn og beløpet som eventuelt refunderes vil bli avkortet etter produkts verdiforringelse.
  • Varer som er fremstilt etter kundens spesifikasjoner, såkalt tilvirkningskjøp, (eks tau kuttet på spesifikasjon, ski og bindinger montert på disse)
  • Varer som forringes eller raskt går ut på dato (eks mat og kosttilskudd)
  • Varer med personlig preg